Back to top
آپرین
  • خانه
  • راهکارها
    • انتقال خط
    • مرکز تلفن IPPBX
    • مرکز تماس
  • محصولات
    • تلفن های صوتی تحت شبکه
      • گرنداستریم Grandstream
      • زیکو Zycoo
    • تلفن های تصویری تحت شبکه
      • گرنداستریم Grandstream
    • گیت وی و مبدل های تلفنی ویپ
      • گرنداستریم Grandstream
      • دیجیوم Digium
    • کارت های تلفنی استریسک
      • دیجیوم Digium
    • مرکز تلفن ویپ
      • گرنداستریم Grandstream
      • زیکو Zycoo
    • ویدئو کنفرانس
      • گرنداستریم Grandstream
  • پشتیبانی
    • گارانتی
    • دانلود
  • اخبار و مقالات
    • اخبار فناوری
    • اخبار ویپ
    • مقالات ویپ
  • درباره ما
  • تماس با ما

آموزش مقدماتی ویپ قسمت دوم

پیشگفتار

سلام خدمت همه دوستان،  امیدواریم از قسمت اول آموزش مقدماتی ویپ نهایت استفاده را برده باشید قسمت دوم (پایانی) این مقاله آماده است که می توانید از ان استفاده کنید.

در پایان هر قسمت از مقاله نسخه PDF آن را می توانید دانلود کنید.


قسمت دوم آموزش مقدماتی ویپ

کاربردهای VOIP

ساختار فن آوری VoIP کاربردهای بسیاری را در سیستم های ارتباطی ممکن می سازد. از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

از VoIP برای انتقال خطوط تلفن، اتصال دفاتر به سیستم تلفنی یکدیگر، ایجاد مرکز نوین پشتیبانی مشترکین استفاده شده است. فناوری VoIP در این موارد باعث کاهش هزینه، افزایش امکانات و بهبود قابلیت اطمینان می شود. در ادامه برخی از کاربردهایVoIP را بررسی می کنیم.

انتقال خطوط تلفن:

یکی از کاربردهای ویپ انتقال خطوط تلفن بر روی  شبکه داده می باشد. این شبکه داده می تواند اینترنت, لینک های ارتباطی wireless, شبکه های اختصاصی مخابراتیMPLS-P2P و ….. باشد. در این کاربرد سیگنال های خطوط تلفنی با استفاده از گیت وی های ویپ به بسته های داده تبدیل شده و در سمت دیگر دوباره به سیگنال های تلفنی تبدیل می شوند. ارزان بودن  و قابل دسترس بودن دسترسی به اینترنت و سایر شبکه های داده  انتقال خطوط تلفن را آسان و قابل کاربرد می کند.

مراکز تماس Call Center/Contact Center مبتنی بر VoIP 

فن آوری VoIP ابزاری کارآمد برای ایجاد مراکز تماس نوین جهت ارائه خدمات گوناگون به مشتریان سازمان ها می باشد. اولویت اول برای پیاده سازی این مراکز تماس Call Center/Contact Center  کاهش هزینه های نمی باشد بلکه هدف اصلی استفاده از قابلیت ها و ویژگی های فن آوری VoIP برای فراهم آوردن بهترین شرایط خدمت رسانی به مشتریان سازمان یا شرکت مورد نظر می باشد.

  • یکپارچه سازی ارتباطات برای سازمان هایی با شعب متعدد
  • مرکز تلفن IP PBX به عنوان جایگزین سیستم تلفنی سانترال قدیمی
  • گسترش و توسعه مراکز تلفن سانترال قدیمی با فن آوری ویپ
  • فن آوری VoIP برای سرویس دهندگان مخابراتی
  • کاربردهایVoIP برای اپراتورهای تلفن های ثابت

 

آیا شما برای ویپ آماده هستید؟

 

ویپ و آسیب پذیری 

بدون شک تا به حال به افرادی برخورد کردید و یا شرح حال آن ها را شنیدید که سیستم تلفنی ویپ آنها هک شده است و مجبور به پرداخت خسارت های بسیار زیاد شده اند. تجهیزات ارتباطی و سرویس ویپ بدون در نظر گرفتن مدل یا برند خاصی همانند هر سرویس یا  سرور دیگری نیاز به پیش بینی های امنیتی دارد.

 

امنیت VoIP

امنیت در سیستم ها و سرویس دهنده های ویپ (VoIP) ، یک موضوع بسیار پیچیده , گسترده و با اهمیت می باشد. برای محدوده این امنیت و نیاز کاربران می توان تعاریف  مختلفی ارائه کرد. علاوه بر این که شرایط و نیاز کاربران موجب تفاوت در نیاز های امنیتی می گردد، تغییرات تکنولوژی و بستر های ارتباطی نیز باعث می گردد که امنیت و پارامتر های آن شناور و در حال تغییر باشند.

پیوست امنیتی

جهت پیاده سازی یک سیستم ارتباطی مبتنی بر فن آوری VoIP , پیوست امنیتی از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. پیوست امنیتی یک مرحله  با اهمیت پروژه بوده که از طراحی شروع و در طول طراحی, پیاده سازی, اجرا و حتی در حین بهره برداری سیستم نیز ادامه دارد و هرگز متوقف یا پایان نمی پذیرد. این پیوست مجموعه از مستندات و روال های عملیاتی و ستادی می باشد که در حین طراحی , پیاده سازی و نهایی سازی سیستم می بایست مورد توجه قرار گیرد.

محدوده

حوزه مورد پوشش این مستند برای سیستم های تلفنی تحت شبکه –ویپ- برای سازمان های کوچک و متوسط می باشد که از سیستم های ویپ متن باز استفاده می کنند.

اجزای سیستم

به طور کلی اجزای تشکیل دهنده یک سیستم تلفنی مبتنی بر فن آوری VoIP شامل موارد ذیل می باشد:

  • سیستم مدیریت یکپارچه ارتباطات – IP PBX/Telephony Server/ Unified communications
  • گوشی تلفنی مبتنی بر IP- IP Phone
  • گیت وی ویپ-FXS/FXO/E1 Gateway
  • سیستم مدیریت یکپارچه ارتباطات – IP PBX/Telephony Server/ Unified communications

در سازمان ها و شرکت های امروزی و مدرن سازمان های کوچک, متوسط و بزرگ نیاز به ارتباطات مدرن دارند و مراکز تلفن ساده و سنتی نیاز های آنها را تامین نمیکند. نسل جدید مراکز تلفن به دلیل تنوع خدمات آنها را با نام Unified communications  بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. امکاناتی از جمله عدم وابستگی کاربر به محل و امکان استفاده از سرویس‌های تلفن داخلی در هر نقطه از دنیا، خدمات صندوق صوتی، انتقال مکالمه، کنفرانس، پاسخگوی خودکار، منشی هوشمند، خدمات فکس بر روی شبکه، خدمات Messenger، ارسال پست الکترونیک، امکانات متنوع گزارشی از نحوه و میزان تماس‌ها در سیستم، امکان اتصال به سرویس دهندگان خارجی برای برقراری مکالمات خارجی از طریق اینترنت با هزینه‌ای اندک، ضبط خودکار مکالمات و دهها امکان دیگر با رابط کاربری تحت وب می‌تواند تمامی نیازهای ارتباطی یک مجموعه کوچک، متوسط و بزرگ را پوشش دهد.

دانلود نسخه PDF

پایان مقاله

تهیه و تولید شده در مجموعه آپرین

تیر ماه 1395


  • معرفی شرکت زیکو

    پیشگفتار سلام خدمت همه دوستان، مقاله “معرفی شرکت زیکو”  را در یک قسمت، آماده کرده ایم، امیدواریم از این مقاله نهایت...

  • معرفی شرکت گرنداستریم (قسمت پایانی)

    پیشگفتار سلام خدمت همه دوستان،  امیدواریم از قسمت اول مقاله  (معرفی شرکت گرنداستریم) نهایت استفاده را برده باشید قسمت دوم (پایانی) ...

  • معرفی شرکت گرنداستریم (قسمت اول)

    پیشگفتار سلام خدمت همه دوستان، مقاله “معرفی شرکت گرنداستریم”  را در دو قسمت، آماده کرده ایم، امیدواریم از این مقاله نهایت...

  • امنیت ویپ در 20 گام (قسمت پایانی)

    پیشگفتار سلام خدمت همه دوستان،  امیدواریم از قسمت اول و دوم مقاله آموزشی (امنیت ویپ در 20 گام) نهایت استفاده...

  • امنیت ویپ در 20 گام (قسمت دوم)

    پیشگفتار سلام خدمت همه دوستان،  امیدواریم از قسمت اول مقاله آموزشی (امنیت ویپ در 20 گام) نهایت استفاده را برده...

  • امنیت ویپ در 20 گام (قسمت اول)

    پیشگفتار سلام خدمت همه دوستان، مقاله آموزشی”امنیت ویپ در 20 گام”  را در سه قسمت، آماده کردیم امیدواریم از این مقاله...

  • آموزش مقدماتی ویپ قسمت دوم

    پیشگفتار سلام خدمت همه دوستان،  امیدواریم از قسمت اول آموزش مقدماتی ویپ نهایت استفاده را برده باشید قسمت دوم (پایانی)...

  • آموزش مقدماتی ویپ قسمت اول

    پیشگفتار سلام خدمت همه دوستان،  آموزش مقدماتی ویپ  را در دو قسمت، آماده کردیم امیدواریم از این مقاله آموزشی نهایت...


 

فروش ویژه محصولات ویپ

Image banner

Image banner

دسته بندی ها

  • مقالات (7)
  • مقالات آموزشی (8)
  • مقالات فناوری (1)
  • مقالات ویپ (8)
  • ویپ (8)

Tags

apprin voip zycoo آموزش آموزش ویپ آپرین اجزای سیستم اخبار فناوری اخبار ویپ الستیکس الستیکس نسخه 4 امنیت VoIP انتقال خطوط اینترنت اینترنت اشیا به زودی زیکو سازمان نظام صنفی فناوری محدوديت ها ویپ محصولات جدید مراکز تماس مزایا و ویژگی های ویپ مقاله ویپ ویپ و آسیب پذیری پیوست امنیتی گرنداستریم

اشتراک بگذارید

linkedintelegram

X
  • آپرین
  • راهکارها
    • مرکز تماس
    • مرکز تلفن
    • انتقال خط
  • محصولات
  • درباره ما
  • تماس با ما
تمامی حقوق متعلق به مجموعه آپرین می باشد 2021 apprin.ir
ایران44052100info@apprin.ir
X
تلفن: 44052100 پشتیبانی: 44052100 ایمیل: info@apprin.ir
کانال تلگرام